Mazda inwestuje w rozwój rewolucyjnego silnika Wankla, gotowa na zaskoczenie rynku
Marka Mazda, znana ze swojej innowacyjności, intensyfikuje prace nad udoskonaleniem technologii silnika Wankla. Na ten cel przeznacza zespół składający się z 36 wykwalifikowanych inżynierów, których zadaniem jest stworzenie jednostki napędowej z wirującym tłokiem, zdolnej do poruszenia rynku. Tymczasem Mazda prezentuje model Iconic SP, który daje zapowiedź możliwości nowego silnika, którego osiągi przewyższają nawet najpotężniejszą Mazdę CX-60.
Revitalizacja silnika Wankla to dla Mazdy powrót do gry i otwarcie nowego rozdziału w historii marki. To właśnie Mazda ma na swoim koncie produkcję ponad 2 milionów silników tego typu. Dla tych, którzy nie są obznajomieni z historią marki, warto przypomnieć, że pierwszym japońskim modelem wyposażonym w dwurotorowy silnik Wankla była Mazda Cosmo Sport (znana również jako Mazda 110S), która trafiła na rynek 30 maja 1967 roku. Tego rodzaju silnik napędzał również sportowy model Mazdy RX-8, który po 12 latach przerwy zniknął z produkcji w czerwcu 2012 roku. Teraz, po latach nieobecności, technologia Wankla otrzymuje nowe zadanie.
Nowy rozdział w historii Mazdy rozpoczyna model MX-30 R-EV – hybryda typu plug-in, gdzie innowacyjny silnik Wankla pełni rolę generatora energii elektrycznej. Dzięki temu rozwiązaniu, Japończycy planują zwiększyć zasięg swojego pojazdu elektrycznego do poziomu tradycyjnych samochodów segmentu C SUV. Producent sugeruje, że pojazd będzie mógł przejechać nawet 680 km bez konieczności ładowania. To jednak nie jest koniec zmian. Możemy spodziewać się premiery kolejnych modeli wyposażonych w ten rewolucyjny silnik.